Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

Härlig tid...

Av petra simpson - 15 februari 2012 10:47

Ja nu har jag lite tid igen då, har som sagt jobbat hela helgen och hade en ledig dag igår. Men fattar fortfarande inte vaför det är så svårt att slappna av när jag är ledig måste alltid göra någon liten grej så jag kan få ro i kroppen. Igår blev det lite renbäddning och plock här hemma, sen var jag till min livsstils coach.

Han är så inspirerande i sitt sätt att tänka och lägga fram saker som man borde ta för givet egentligen. Känns som man får en riktig dialog som främjar hur man skall gå tillvga för att ändra sig i sitt ekorrehjul. Mycket är kunskap som jag redan har men att sätta planer till verket när det gäller mig själv har alltid varit jätte svårt. Spenderar stor del av min tid till att ge andra goda råd och tipps men när det gäller mig själv så skjuts det bara på framtiden. Jag hoppas dock att nu när jag fått jobb på hemmaplan, inga natt jobb på ett tag och lite ren jävla regelbundenhet i det hela så skall det gå vägen denna gång.

Har siktet inställt på att komma igång riktigt med bussåkning och motion till början av Mars, vill komma ner i varv och njuta lite av lugn och ro först.

I helgen kommer våra vänner Kattis och Micke hit och hälsar på det skall bli så jätte kul att ses igen. Detta är ett par som vi lärde känna på en resa till Thailand för tre år sedan, helt underbara och fantastiska människor. De är lite som oss tar saker som de kommer och är helt naturliga, funkar jätte bra med våra grabbar som för oss bara är ett måste. De åker ner till Thailand igen om några veckor och denna gång kan vi inte följa med, lite synd för vi har så kul tillsammans, men kanske nästa år.

Nej nu skall jag och min vovve ut och promenera i stormen som vi har här, sedan lite lunch och kvälls jobb som väntar. Ha en underbar dag alla goa glada.

Ibland så serverar liver en rejäl spark i magen och livet känns piss, men om man delar med sig av tyngden så underlättar det att ta itu med det som krävs.......

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petra simpson - 14 mars 2013 20:11

Hej på er alla glada, Nu var det himmelens så länge sedan jag skrev något. Tror fortfarande inte att det är så många som är intresserade i vad jag skriver men det är skönt att ha en "vän" bloggen. Har så mycket att berätta och ¨så mycket fantasti...

Av petra simpson - 1 mars 2012 13:54

Japp nu har det varit tyst ett bra tag kan man säga.Helgen efter då jag skrev sist så kom ju våra super goda vänner Katti Och Micke. Så skönt att umgås och ses åt Tacos med barnen och sedan bara slappade vi i soffan med snacks och god dryck. Sedan jo...

Av petra simpson - 11 februari 2012 11:13

Ja en ledig dag blev det. Men vi hann träffa svärfar och ha soff mys igår. Nu är det lördag och grabbarna hade sina larm ställda fast de är lediga för attkomma ut i skidbacken så tidigt som möjligt. Upp göra matsäck åt dem och fixa så de får en bra...

Av petra simpson - 10 februari 2012 11:36

Fredag = ledig dag..... Ja ledig i all ära men varför har jag så himla svårt att koppla av, hittar alltid något som bara måste göras hela tiden. Så det kanske inte är så konstigt att jag föredrar att åka bort för att koppla av, längtar så tills vi ...

Av petra simpson - 8 februari 2012 20:57

Har ni sett det ??? Avsnittet av "sofias änglar" denna veckan. Elisabeth vilken inspirerande kvinna....hennes historia och förhållning till livet. Jag har jobbat med ganska mycket palliativ vård sedan jag vart klar syrra, när man kommer ganska nära...

Presentation

Omröstning

Tycer du att du har tid med dig själv. Eller tar familj,jobb eller annat dint tid så du glömmer dig själv i farten??
 ja
 nej
 Vet ej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards