Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Hej och hå...

Av petra simpson - 19 januari 2012 01:06

Japp dax igen,

Idag har jag varit duktig jag, städat och fejat i vår lilla lya som vi har här i Mora. Skall bli jätte skönt att komma hem igen och jobba i Falun men lite vemodigt att lämna mina nya goa arbets kolegor och minna "rummisar".  

Ja och sedan har vi haft lite uppläxning via tele....ett annat moment jag inte gillar. Att vara ifrån barnen och maken, när det händer något vill man öga mot öga kunne reda ut konflikter. Ene sonen är liksom inne i en period där "BLASÈ" är hans livsstil, slapp hänt och nonchalant. Men oj ...va ... nej inte jag....lovar de ä så..... osv

Men samtidigt tror jag att man som en smått curlande förälder bygger upp dett i  barnen, liksom varför ta helt ansvar när mamma och pappa alltid löser mina problem...eller tror ni inte att det är så ???

Har idag skrivit på mina papper om uppsägning, lite vemodigt tycker jag, samtidigt så fick jag en pressent av min chef. En ny fin namn skyllt.....Ja om inget annat så är den ju ett minne från min tid här i Mora.

I morgon bär det av hemmåt igen sova i min sköna säng och mysa med mina tre  .

I helgen har jag tagit åt mig att jobba extra i Falun kan behövas nu då Blondie skall in på operation igen, trots försäkring så kostar det ju.

Sån tur att man inte behöver fundera på fritids sysselsättningar, men jag älskar ju mitt nya yrke och jobbar med glädje. Jag menar jag kommer ju arr ha riktig sommar semester i år för första gången på lääänge. Förra sommaren så köpte vi nämligen en husbil, japp viken grej va. Vi lånade min syrras husbil för en fotbolls cup i Huddik och blev så biten, va mysigt det är och avslappnande. Om allt går som vi vill så kommer vi troligen att spendera midsommar vid riksgränsen med skidåkning........vilken grej va !!

Skall bli så kul att glida fram i Norrland och se allt som Sverige har att bjuda på....skal bli kul att planera och göra.


Japp ännu en dag i livet är förbi // Kom i håg att livet är en fest och vi är alla bjudna   

 
 
Ingen bild

Lotta Löfgren

19 januari 2012 08:36

Kul att du börjat blogga igen . Du är ju så upptagen så man inte hinner träffa dig IRL;)

Tråkigt med blondie. Har hon flyttat hem igen, eller? Jaha ni ska upp ditåt i sommar. Vi åker nog åt andra hållet. Skåne, Danmark..kanske Tyskland . Typ.. Eller så blir det Rättvik å Orsa man vet aldrig.. Beror ju på när man får semester osv..
Håller med om att barnen räknar med att mamma
Och pappa löser alla
Problem. Svårt det där tycker jag . Se när de blrjar bli lagom stora för eget ansvar .. Man "tar hand om" lite för länge.. Sen blir man arg och besviken när
De inte tar eget ansvar" de som är så stora" .. Man kan ju bli ganska så rejält frustrerad... Men jag har lärt mig av läxan med min största ... Ojojoj vilken annan uppväxt mina mindre får.. Kram Petra . Skönt att " du får komma hem"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petra simpson - 14 mars 2013 20:11

Hej på er alla glada, Nu var det himmelens så länge sedan jag skrev något. Tror fortfarande inte att det är så många som är intresserade i vad jag skriver men det är skönt att ha en "vän" bloggen. Har så mycket att berätta och ¨så mycket fantasti...

Av petra simpson - 1 mars 2012 13:54

Japp nu har det varit tyst ett bra tag kan man säga.Helgen efter då jag skrev sist så kom ju våra super goda vänner Katti Och Micke. Så skönt att umgås och ses åt Tacos med barnen och sedan bara slappade vi i soffan med snacks och god dryck. Sedan jo...

Av petra simpson - 15 februari 2012 10:47

Ja nu har jag lite tid igen då, har som sagt jobbat hela helgen och hade en ledig dag igår. Men fattar fortfarande inte vaför det är så svårt att slappna av när jag är ledig måste alltid göra någon liten grej så jag kan få ro i kroppen. Igår blev det...

Av petra simpson - 11 februari 2012 11:13

Ja en ledig dag blev det. Men vi hann träffa svärfar och ha soff mys igår. Nu är det lördag och grabbarna hade sina larm ställda fast de är lediga för attkomma ut i skidbacken så tidigt som möjligt. Upp göra matsäck åt dem och fixa så de får en bra...

Av petra simpson - 10 februari 2012 11:36

Fredag = ledig dag..... Ja ledig i all ära men varför har jag så himla svårt att koppla av, hittar alltid något som bara måste göras hela tiden. Så det kanske inte är så konstigt att jag föredrar att åka bort för att koppla av, längtar så tills vi ...

Presentation

Omröstning

Tycer du att du har tid med dig själv. Eller tar familj,jobb eller annat dint tid så du glömmer dig själv i farten??
 ja
 nej
 Vet ej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards