Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Turbulent...det är bara början !!

Av petra simpson - 30 januari 2012 04:25

Åh vilken dag .....

Kom hem till den ekande tomma lägenheten i morse och skulle sova men va fasiken det börjar ju bli ljust tidigare nu för tiden och när man skall sova dag tid så märks det väl. Jag menar inte att det var ljust när jag skulle sova men när man vaknar till efter ett tag så är det ljust. Vaknade vid 3 tiden och kunde inte sommna om ...typiskt inför sissta natten denna vända.  

Ja men tur i oturen var det för då var jag vaken när min man ringde och meddelade att han och sonen var på akuten...NEEEEJJJJ vad är det nu. Jo då hade de varit ute och åkt skidor i Nybro en skid backe utan för stan. Där hade sonen då åkt "off pist"" ...Hur man nu kan gör det när vi knappt fått någon snö i år. Åkt lite för fort hoppat och landat på en stenfrusen stock...smack på höften.  

Samtidigt så är den andra sonen på väg hem då från en  kryssning med sin kompis och inga föräldrar är hemma. Då kan jag säga att det inte kändes bra att jobba 10,5 mil från hemmet.....mamma nerven mådde inte bra kan jag säga. Som en lite krona på verket så var ju hunden hemma och behövde en riktig låååång prommis inför operationen i  morgon.

Allt löste sig dock med lite effektiv roddning via telefonen.....puh. Så nu längtar jag hem ännu mera.


Detta får vara allt för idag och jag hoppas att det går bra för min älskade vovve i morgon på operations bordet. Då tumören är mindre denna gång så borde det ju gå lite smidigare. Längtar tills jag får hämta henne i morgon då jag inte hinner hem för att pussa och krama på henne innan operationen.....

Idag håller vi tummarna för vår kära Doggelitoz Qeen of Hearts......    


Over and out från Mora.....Det är motgångarna som vi möter i livet som gör oss starka och unika......


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petra simpson - 14 mars 2013 20:11

Hej på er alla glada, Nu var det himmelens så länge sedan jag skrev något. Tror fortfarande inte att det är så många som är intresserade i vad jag skriver men det är skönt att ha en "vän" bloggen. Har så mycket att berätta och ¨så mycket fantasti...

Av petra simpson - 1 mars 2012 13:54

Japp nu har det varit tyst ett bra tag kan man säga.Helgen efter då jag skrev sist så kom ju våra super goda vänner Katti Och Micke. Så skönt att umgås och ses åt Tacos med barnen och sedan bara slappade vi i soffan med snacks och god dryck. Sedan jo...

Av petra simpson - 15 februari 2012 10:47

Ja nu har jag lite tid igen då, har som sagt jobbat hela helgen och hade en ledig dag igår. Men fattar fortfarande inte vaför det är så svårt att slappna av när jag är ledig måste alltid göra någon liten grej så jag kan få ro i kroppen. Igår blev det...

Av petra simpson - 11 februari 2012 11:13

Ja en ledig dag blev det. Men vi hann träffa svärfar och ha soff mys igår. Nu är det lördag och grabbarna hade sina larm ställda fast de är lediga för attkomma ut i skidbacken så tidigt som möjligt. Upp göra matsäck åt dem och fixa så de får en bra...

Av petra simpson - 10 februari 2012 11:36

Fredag = ledig dag..... Ja ledig i all ära men varför har jag så himla svårt att koppla av, hittar alltid något som bara måste göras hela tiden. Så det kanske inte är så konstigt att jag föredrar att åka bort för att koppla av, längtar så tills vi ...

Presentation

Omröstning

Tycer du att du har tid med dig själv. Eller tar familj,jobb eller annat dint tid så du glömmer dig själv i farten??
 ja
 nej
 Vet ej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards