Alla inlägg under januari 2009

Av petra simpson - 30 januari 2009 10:06

Ja nu var det Tenta dax igen inget kul....

Men det skall göras och jag hoppas att jag lyckas, tyvärr ligger jag redan på att göra 2 st omtentor i anatomi och fysiologi.

Måste klara denna i dag så pressen är stor......

Men annars är det bra förutom med Blondie.

Antingen har hon börjat löpa och har fått hjärn släpp eller så är det något annat fel...

Tycker att det kommer så lite blod så nu är jag osäker på att det verkligen är ett löp, men det kanske är så i början???

Men hon har börjat pissa inne på nätterna även fast vi är ute sent på kvällen.

Kan det bli så när de löper eller???

Ja vi får se just nu känns det bara jobbigt med allt pissande...

Nej nu sitter jag på bibblan i skolan och skall läsa men det blir inget gjort Tentan börjar kl 13 så no får jag skärpa mig......

Ha en bra dag Kramis

Av petra simpson - 22 januari 2009 07:57

Hej på er  alla glada nu är jag här igen....

Idag när jag vaknade såbestämde jag mig för att gå till skolan då det var obligatorisk lab idag.

Men det var en kamp innan jag kom igång.

Väl i skolan så blev humöret på topp, det var så himmla kul att få träffa hela min bas grupp igen.

Jag fattar inte vi har så himmla kul ihop och vi är en salig blandning.

Vissa har ingen tidigare erfarenhet och vissa har flera år i sitt bagage så vi har stort utbyte av varandra.

PÅ våg hen så var jag och köpte lite skol material.

Min syster ringde och var uppröd Viggo var super tät i näsan och krånglade med andning så då var jag dit och lugnade henne.

Då bestämde jag mig för att ta med Elias hem och leka ed kusinerna så Tina kune fokusera på Viggo.

Vi åkte hem lagade mat och myste sedan i soffan det var jätte skönt och jag kännde mig super nöjd med min dag.

Tänk va en bra dag betyder mycket.........

Kramis

Av petra simpson - 21 januari 2009 17:22

Nu har jag legat sjuk i 3 dagar, hals ont och feber inget mera.

Imåndags masade jag mig iväg på föreläsning i allafall.

Igår och idag har jag legat i soffan och glott på föreläsningarna......tur att man pluggar på distans.

I morgon har vi doch obligatoriska lab när vi skall göra prov tagningar.

Så i morgonbitti blir det super dos av alvedon och fara iväg till skolan på heldag.....är det att undra på att man är slut och assosial ibland(för det mesta)

Blondie verkar dock nöjd...matte är ju hemma hela dagarna i alla fall..

nejnu skall jag lägga mig en stund igen

Ha det bra //kramis


Av petra simpson - 16 januari 2009 15:53

Fy vilka jobbiga dagar man kan ha ibland.....

Bråkade med grabbarna hela kvällen igår, vi var nog ala trötta och sluta men vägrade att ge oss.

Sedan  imorse var det dax att hammra in den sista kunskapen i pannbenet inför tentan som började 13,00.

läser och läser skriver lyssnar och kollar men inget verkar fastna....vad i hela friden gör jag fel????????

Kom in till Falun och svarade på 2 frågor sedan gav jag upp lämmnade in och åkte hem........misslyckad är jag.

Iblandkänner jag att jag ger upp så himmla mycket för detta och får inget tillbaka.

Jag tror inte att jag har pratat med än mindre träffat en kompis på super länge.....vad är det för fel på mig????

Ja som ni ser är jag super deppig idag........

Kram //petra

Av petra simpson - 10 januari 2009 18:01

Japp i dag så vaknade jag av att Blondie stod brevid mig och gnydde som vanligt....

Hade bestämt mig för att idag skulle bli en skön dag, kliver upp för att gå ut med min kära hund.

VAD hittar jag i köket om inte ett super lass med s**t, super glad blev jag..... inte. Plockade upp och tog med henne ut vad gör hon då bara leker och inget kiss eller annat. Är det bara min hund som tycker att det är sååå kul med snö att hon inte har tid att göra sina behov när vi går ut?????

Fattar inte riktigt detta......snö + ute = lek ?????

Men sedan åkte vi till sport fältet när alla hade vaknat och ätit frukost.

Grabbarna och Mats åkte skridskor och jag och Blondie tog en super skön promenad.......sol och jätte skönt.

Sedan provade jag att åka lite skridskor men det var inget för mina kassa fötter och värkande ben.....men jag har provat.

Fikade lite sedan skulle jag gå till Hemköp och handla våffel mix med Blondie så skulle Mats och grabbarna plocka upp oss.

Men då mötte Blondie sin kompis Molly ( en flat som är 6 veckor yngre och kusin) de hade inte setts på ett tag och gud så glada de vart. Super bus med varandra, sedan kom Blondies festman och lyckan var total.

Jag kan säga att när vi kom hem så sommnade han som en stock och morgonens fadäs var bort glömmd för min del.

Så nu sitter jag på jobbet och skall göra ett dygn men en skön dag var det....

//KRAMIS lycklig!!!!

Av petra simpson - 9 januari 2009 07:52

Åh va skönt det börjar bli vardagen blir mer och mer som den skall.

På måndag så börjar skolan för grabbarna då blir der ännu mera rutin.

Sedan så har vi påsk och sommar att se fram emot.

Idag så skall jag iväg till skolan och dissikera hjärta och sätta EKG skall bli så jätte kul. Känns som om vi börjar komma igång med saker som man faktiskt skall andvända i sitt framtida jobb. Nu känns det ju ännu bättre då flera högskolor fått lägga ner ssk utb, nu kanske man har en chans till jobb när man är klar. Microbiologi tentan som vi lämmnade in över jul ledigheten fick jag tillbaka och den var G super skönt.  Jag är ju en av dem som sattsar på G i teorin och kämpar lite hårdare på praktiken.

Nej nu är kl 8 så nu måste jag fara till skolan.

I helgen jobbar jag dygn så då kommer jag nog att hinna skriva.

//Kramis// ps. Lotta om du har tid så tar jag gärna en fika på måndag fm om du vill och har tid.ds

Presentation

Omröstning

Tycer du att du har tid med dig själv. Eller tar familj,jobb eller annat dint tid så du glömmer dig själv i farten??
 ja
 nej
 Vet ej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards