Alla inlägg under december 2008

Av petra simpson - 14 december 2008 02:20

Ja tänk att vi får uppleva en lucia med riktigt vinter väder gud va mysigt det är.

Dagen i dag helt underbar vit snö som glänser i solen det var länge sedan vi fick se det.

Började dagen med sammling i hallen för vidare åkning till Säter. Grabbarna skulle spela borta match mot Säter vilken höjdare......

Olidlig spänning men det hela slutade med Säter vinst 7-4 lika glada var vi för det tror jag......

Sedan hem och röjde järnet pyntade jul och städade gud va skönt när man var klar. Känns som om vi har flyttat in först nu, bara soffan kommer nästa vecka. Annars blir det jul firande Kina style......på golvet.

Nu på kvällen när jag var ut med Blondie så hade Mats sett rådjur ute på åkern. Så han sade att jag nog borde ha henne kopplad, tyckte att han överdrev lite. Men jag tog fram flexi kopplet och tur va det för direkt när vi kom ut på åkern så fick hon upp ett spår.

Jag vände mig om och mycke riktigt där stod två rådjur.......

Va glad jag var att jag hade kopplet, hon visade verkligen jakt instinkt, jag som började fundera....

Hon är en riktig jägare min lilla vovve....

God natt på er alla.....Kramis

Av petra simpson - 7 december 2008 02:59

Lite sö bus hann vi med under dagen....oj va kul

Av petra simpson - 7 december 2008 02:54

Ja nu har jag sjort klart mina två tentor ush va jobbigt det har varit........funderat grubblat mmm.

Har man pluggat rätt sak eller inte...vem vet.

Nu sitter jag här i total natt och kan absolut inte sommna vad äe fel?

Har legat här nu i 3 tim men inget fungerar...det är väl all stress som har laggt sig...hoppas jag.

Skriver av mig lite nu går ut och tjuv pöker en cigg...för nu är det ingen som kan avslöja min hemmlis.

Och ni får lite bilder så blir allanöjda....

Kramis

Av petra simpson - 7 december 2008 02:54

Av petra simpson - 7 december 2008 02:53

Av petra simpson - 7 december 2008 02:53

Av petra simpson - 2 december 2008 14:57

Japp nu är den här våran Bommulls dag.....ja så är det när man varit gift i 2 år. Men resan har varit allt annat än bommull.

Tycker personligen att de första åren borde vara hårda som granit,asfalt,betong.

För är det något som man blir så är det starka tillsammans.........

Jag är jätte lycklig som gift.

I år vart det en enkel lunch i hemmet med lite blommor som firande sedan blir det en skön kväll så klart.

Känns lite avlägset mot förra året då vi satt på stranden i Koh lanta med barnen och firade. Men det är tanken som räknas.

Nu skall jag plugga lite till sedan hockey träning med grabbarna innan jag får mysa ner mig med mig älskade make.....

Kram på er alla.......

Av petra simpson - 1 december 2008 15:01

Jah nu var det dax igen, inga bilder tyvärr.

Igår var jag och min kära man till IKEA utan barn det var super mysigt att få prata ifred och bara shoppa.

En tve bänk ett bord och lite smått och gott blev det ush va det går fort att göra slut på pengar....

På vägen hem stannade vi i falun och köpte en ny tv första på 12 år helt fantastiskt och lyxigt känndes det.

Så nu väntar vi bara på soffan hoppas att den kommer snart.

I natt har jag jobbat min sista natt hos minn brukare sedan flyttar han idag, ush vart riktigt tårögd.

Man har ju varit där så intensivt nu så det kommer att bli tommt.

Satt mig och började kolla efter jobb men fan det finns ju inga.

Funderar skarpt på om jag skall öppna eget under skol tiden och driva det på 50%. Sedan ha en som kör fullt ut de dagar som jag ej kan och annars med skall kolla lite på kalkyl få se.

Pengar behöver man ju.......

Nej nu skall jag och grabbarna iväg på hockey träning...

Vi höres kramis......petra

Presentation

Omröstning

Tycer du att du har tid med dig själv. Eller tar familj,jobb eller annat dint tid så du glömmer dig själv i farten??
 ja
 nej
 Vet ej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards