Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Mobbing eller utfrysning ......

Av petra simpson - 25 januari 2012 00:13

Nattens fundering..... ja eller det är inte bara just i natt som jag funderar över detta utan denna fundering kommer oftare och oftare nu för tiden. Vart är vi på väg hur vill vi att världen skall se ut framöver ???

jag har vuxit upp med ett motto att alla som vill vara vän med mig är välkommna, jag är hellre utan vänner än att jag är en av dem som trycker ner.... Vet inte direkt om det har att göra med mina föräldrars påverkan jag tror mera att det är något som vuxit fram i mig. Jag har aldrig varit pinnsmal och super snygg, killar intesserade inte mig när alla mina kompisar var "ute på jakt". Jag blev mobbad för att jag inte var som alla andra...dvs smal, snygg elak och hade pengar och fick allt jag ville av mina föräldrar.  

Jag håller idag på att uppfostra två super mysiga killar som verkar ha samma värderingar som mig och min man utan att vi kastar på dem våra åsikter. Men sen kan jag ibland känna att jag önskar att vi var lite tuffare och hårdare hela familjen. För hur funkar det ute i verkliga livet ??? Jo vi sitter och pratat om lika behandling i skola och i idrotts grupper....men lever vi själva efter detta ??+ NEJ jag tror inte det....

På arbets platser och överallt omkring oss vuxna så mobbas det, fryser ute och tycker att alla som inte tycker lika som dig är hel kassa. Jag menar sen sitter vi hemma inför våra barn och gör samma sak, är det då att undra på att barnen tror att det är rätt att vara elak.....jag menar mamma och pappa gör det ju så varför får inte jag....


Måttot mina barn och dina skit ungar funkar inte riktigt då.....eller....

Ush för barn som gråter och tappar själv kännslan för att vännerna runt omkring dem är elaka. Skärpning på er alla, alla barn skall ha samma chanser oavsett vad du tycker om dem och deras föräldrar. Att som förälder hänga i korridorer viska, peka och frysa ute barn och vuxna. Vem säger att just dina tankar är de rätta ????

I min önske värld så vore alla vänner och visst det kan vara en stor önskan, men om inget annat att vi är shyssta mot varandra och håller tyst om våra egna dumma tankar.  

Tänk dig att barnet/vuxna som går med huvudet lågt också har en rätt att vara.....


Jag tycket att vi skall granska oss själva och fundera om vi inte själva är lite övergoda ??? 


I mitt hem är alla välkommna, feta/smala, elaka/snälla, rik/fattig osv.....  

 
 
Ingen bild

Lotta L

25 januari 2012 06:25

Fint skrivet <3

 
Ingen bild

Karin "Kana"

30 januari 2012 10:57

Håller m till 100% av d du skriver, min mellanpojk kom hem i höstas å grät stora krokodiltårar... Han kände sej mobbad i skolan :( mitt mammahjärta höll på att gå i 1000 bitar! Nu äntligen börjar d bli lite bättre! Man känner sej fruktansvärt maktlös såna ggr. VIKTIG tankeställare! <3 Kram :)

petra simpson

31 januari 2012 09:41

Visst gör det ont i mamma hjärtat. Men jag tycker också att det är viktigt att vi vuxna tänker på hur vi beter oss och vad vi säger. Lika jobbigt när vuxna får den behandlingen....Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petra simpson - 14 mars 2013 20:11

Hej på er alla glada, Nu var det himmelens så länge sedan jag skrev något. Tror fortfarande inte att det är så många som är intresserade i vad jag skriver men det är skönt att ha en "vän" bloggen. Har så mycket att berätta och ¨så mycket fantasti...

Av petra simpson - 1 mars 2012 13:54

Japp nu har det varit tyst ett bra tag kan man säga.Helgen efter då jag skrev sist så kom ju våra super goda vänner Katti Och Micke. Så skönt att umgås och ses åt Tacos med barnen och sedan bara slappade vi i soffan med snacks och god dryck. Sedan jo...

Av petra simpson - 15 februari 2012 10:47

Ja nu har jag lite tid igen då, har som sagt jobbat hela helgen och hade en ledig dag igår. Men fattar fortfarande inte vaför det är så svårt att slappna av när jag är ledig måste alltid göra någon liten grej så jag kan få ro i kroppen. Igår blev det...

Av petra simpson - 11 februari 2012 11:13

Ja en ledig dag blev det. Men vi hann träffa svärfar och ha soff mys igår. Nu är det lördag och grabbarna hade sina larm ställda fast de är lediga för attkomma ut i skidbacken så tidigt som möjligt. Upp göra matsäck åt dem och fixa så de får en bra...

Av petra simpson - 10 februari 2012 11:36

Fredag = ledig dag..... Ja ledig i all ära men varför har jag så himla svårt att koppla av, hittar alltid något som bara måste göras hela tiden. Så det kanske inte är så konstigt att jag föredrar att åka bort för att koppla av, längtar så tills vi ...

Presentation

Omröstning

Tycer du att du har tid med dig själv. Eller tar familj,jobb eller annat dint tid så du glömmer dig själv i farten??
 ja
 nej
 Vet ej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards