Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Jaha et nytt försök igen...

Av petra simpson - 18 januari 2012 00:49

Ja nu var det alltså dax igen att försöka blåsa liv i min gamla blogg. Har varit tyst ett bra tag nu kan man lungt säga.

Till att börja med så sist jag skrev hade vi varit i Uppsala och hälsat på våra vänner och deras cancer sjuka dotter, när vi kom hem var jag själv så dålig att jag hamnade på sjukhus.

Japp då var det dax igen " same procediur as last year Ms Simpson....." Jo så var det on så in i hellskotta i  f***** jo   du det kan jag lova kunde inte sitta för alla pengar i världen. Blev opererad på natten för sprucken cysta igen.....men oj fan va fel det blev för det var ju inte det som var felet. Vaknade ur narkos och hade om inget annat än ondare...ja joho så var det nu läkar ny koll och oj fan det var tydligen något som heter Barholinit.....japp brudar passa er för det , aj oj va ont det gjorde.

Sen var det höst och vinter och dax för de sista terminerna på min vandring för att bli sjuksköterska....mycket teori med bla ett PM och en C- uppsatts. Men mycket rolig praktik också, jag var på Vc Domnarvet och där bara trivdes jag så super bra, också 5 veckor inom geriatrik och det är inte min grej aldeles för lungt för mig. Gjorde sista terminen en fin placering på avd 27 en kardiolog avdelning och det var jätte lärorikt men kronan på verket var mina 5 veckor på ambulansen Borlänge. Oj vilken super fin praktik alla är super bra och hjälp samma och vad mycket jag lärde mig och vilken inblick i arbetet som dessa fantasktiska människor gör.

I februari så fylle jag 40 år !! oj va vi firade detta jätte kul fest med släkten och närmaste vännerna. Sedan var vi till Thailand i 3 veckor i mars såååå skööönt, även om jag skrev min C-uupsatts mednas vi var där så var det ju ändå sol och värme... Kattis och Micke kom ner ett par dagar efter oss. Två underbara människor som vi träffade två år tidigare när vi var i Thiland som vi då har hållit kontakt med.

I Juni så firade vi en stor seger.......  JAG BLEV FÄRDIG SJUKSKÖTERSKA........13/6/11.......  


Har under sommaren -11 jobbat på en helt underbar avdelning med inriktning hematologi/gastro/medicin. Jag har lärt mig så mycket och lärt känna en hel hög med underbara människor både kollegor och patienter.

Jag har haft det jätte bra på den avdelningen men tyvärr är det ju anställnings stopp i landstinget dalarna och vi var några som "slogs" över de få timmarna som vi kunde få under hösten.

Därför sökte jag mig vidare och fick en tillsvidare anställning på Mora lasarett som sjusköterska natt på heltid, men jobbar ju mindre timmar i veckan på natt tjänster så jag räknade ut att det skulle vara värt det. Fyra resor i månaden cirka och inte på det hela så många dagar utan min familj, jag delar här på en lägenhet/rum med två hel schysta tjejer som heter Ida och Maria. Vi ses inte så ofta då de jobbar dag/kväll och jag natt.

Efter två veckor i Mora blev jag erbjuden en heltids tillsvidareanställning i Falun, som jag tackade nej till pga plikt kännsla och det faktum att jag trivdes bra i Mora och har jätte fina kollegor där. Men nog längtar man hem alla gånger.

Nu har det dock löst sig till det bättre fortare än jag trott, jag har fått en anställning inom resursen på lasarettet i Falun.......så jag kommer hem igen. För även omm jag trivs jätte bra i Mora så är det ju mycket lättare att jobba på hemma plan.....


Japp som jag säger till alla borta bra men hemma bäst // Allt löser sig tillslut man får bara inte vara för otålig......  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av petra simpson - 14 mars 2013 20:11

Hej på er alla glada, Nu var det himmelens så länge sedan jag skrev något. Tror fortfarande inte att det är så många som är intresserade i vad jag skriver men det är skönt att ha en "vän" bloggen. Har så mycket att berätta och ¨så mycket fantasti...

Av petra simpson - 1 mars 2012 13:54

Japp nu har det varit tyst ett bra tag kan man säga.Helgen efter då jag skrev sist så kom ju våra super goda vänner Katti Och Micke. Så skönt att umgås och ses åt Tacos med barnen och sedan bara slappade vi i soffan med snacks och god dryck. Sedan jo...

Av petra simpson - 15 februari 2012 10:47

Ja nu har jag lite tid igen då, har som sagt jobbat hela helgen och hade en ledig dag igår. Men fattar fortfarande inte vaför det är så svårt att slappna av när jag är ledig måste alltid göra någon liten grej så jag kan få ro i kroppen. Igår blev det...

Av petra simpson - 11 februari 2012 11:13

Ja en ledig dag blev det. Men vi hann träffa svärfar och ha soff mys igår. Nu är det lördag och grabbarna hade sina larm ställda fast de är lediga för attkomma ut i skidbacken så tidigt som möjligt. Upp göra matsäck åt dem och fixa så de får en bra...

Av petra simpson - 10 februari 2012 11:36

Fredag = ledig dag..... Ja ledig i all ära men varför har jag så himla svårt att koppla av, hittar alltid något som bara måste göras hela tiden. Så det kanske inte är så konstigt att jag föredrar att åka bort för att koppla av, längtar så tills vi ...

Presentation

Omröstning

Tycer du att du har tid med dig själv. Eller tar familj,jobb eller annat dint tid så du glömmer dig själv i farten??
 ja
 nej
 Vet ej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards